Чувари природе – рециклажа

Пример добре праксе

Предавач: Бојана Пешић

Наставни предмет: Чувари природе

Наставна јединица: Очистимо хитно свет – рециклажа

Тип часа: практичан рад

Наставне методе и технике: разговор, демонстрација, иновативне методе, креативна, учење откривањем.

Корелација: музичка култура, природа и друштво, ликовна култура, српски језик, рука у тесту, грађанско васпитање, српски језик.

Наставна средства и помагала: костими, лименке, стиропор, сламчице, пластичне цевчице, дрвени штапићи, метални штапићи, празне стаклене боце, пластичне кесе, панои, новински папир, пластичне чаше, зрневље кукуруза и пасуља, маказе, лепак, картон и други отпадни материјал из домаћинства.

Циљ и задаци часа: едукација деце о заштити животне средине, научити како знати, како радити, како живети и како постојати укључивањем деце у еколошким активностима и на локалном нивоу, путем холистичког приступа и иновативних метода на играони и занимљив начин. Задатак је да се повежу сазнајни, емоционални, естетски и етички аспект и на тај начин се припреме за живот у свету одрасли; обнављање теоријског знања о рециклирању папира, пластике, метала као и коришћење знања за практичан рад који има примену у школи.

Припремни део: На сцену излази ученик који после испијања сока баца лименку на под и поред тога што је поред њега корпа. На леђима носи црни џак и сипа отпад испод дрвета без обзира што дрво красе кућице за птице и птице направљене од материјала за рециклажу. На табли панои са насликаном загађеном животном средином, загађеним ваздухом и загађеном водом.

 

Улази ученик са рециклажним костимом, распитује се ко је разбацао отпад и шта ће се десити са животном околином ако отпад остане овде. Понављају да је стакленим боцама потребно 4000 година да се разложе, лименкама 10-100 година, старом папиру 3-12 месеци, да би се разложила пластична кеса потребно је да прође 10-20 година, да би се разложила пластична флаша потребно је да прође 100 година, стиропор се биолошки апсолутно никада не распада.

Неколико ученика,,Чувари природе“ сакупљају разбацани отпадни материјал у кесу и стављају на сто. Из кутије ученици узимају цедуљу на којој пише: метал, стакло, папир. Проналазе ко је све извукао цедуљу са истим именом и сортирају отпад из кесе. На тај начин се деле у групе.

 

  1. група – Правимо ритмичке музичке инструменте

Потребан материјал: лименке, папир, маказе, лепљива трака, зрневље пасуља или кукуруза.

Најпре украсите лименке по сопственој жељи. Кроз отвор убаци зрневље пасуља или кукуруза и залепи отвор лепљивом траком.

Увежбати свирање песме,,Очистимо хитно свет“ помоћу вашег направљеног ритмичког инструмента.

2.   група – Правимо Панову фрулу (рециклажа)

Потребан материјал: танка трака таласастог картона, осам сламчица или пластичних цевчица, маказе, лепљива трака.

  1. Гурните сламчицу кроз сваки од отвора на картону.
  2. Исеците сламчице тако да свака од њих буде различите дужине, поређајте их од најкраће до најдуже.
  3. Дувај преко отвора сламчице и увежбај песму,,Очистимо хитно свет“

3.   група – Музичке боце

Потребан материјал: Седам празних стаклених боца истих величина и облика, вода, метални или дрвени штапић, папир, пластичне кесе.

Украсите флаше по жељи, затим сипајте  различиту количину воде.

-Принесите усне грлићу сваке боце и дувајте у њега.

-Узмите метални или дрвени штапић и ударајте њим о боце.

Увежбајте песму уз помоћ музичких боца ,,Очистимо хитно свет“.

 

На крају свака група свира песму уз свој ритмички музички  инструмент а онда сви заједно.

  

Долазимо до закључка да отпадни материјал можемо да претворимо у музичке ритмичке инструменте.

-Понављамо о значају рециклирања:

-штедимо новац;

– штитимо простор који би био уништен за депоније;

-смањујемо утицај отпада на загађење;

-очување ресурса;

-смањење употребе хемикалија.

1 comments on “Чувари природе – рециклажа

Постави коментар